David vs. Goliáš
David vs. Goliáš. ( Převzato z médií )
13.7.2010:
BIRELL:“Chutí převyšuje ostatní!“ – BERNARD: „Pojďte na souboj!“
Rodinný pivovar BERNARD se rozhodl zareagovat na reklamní kampaň Plzeňského Prazdroje, v níž o značce Birell velmi odvážně tvrdí, že „Chutí převyšuje ostatní“.
„My si to nemyslíme. Ale pokud to Plzeňský Prazdroj o Birellu tvrdí, ať to dokáže v přímém degustačním souboji s naším nealkoholickým pivem BERNARD s čistou hlavou, a proto jej vyzýváme na souboj!“ říká Stanislav Bernard a dodává: „Pevně věříme, že Plzeňský Prazdroj tuto výzvu statečně přijme a v duelu Bernard vs. Birell dokáže to, co tvrdí.“
Bernard vs. Birell
Garantem duelu bude nezávislý subjekt, Sdružení přátel piva, který vybere 25 degustátorů. Ti ve slepém testu určí, které nealkoholické pivo zakoupené v běžném prodeji jim více chutná. Vítěz duelu bude stanoven prostým součtem hlasů. Pokud Birell souboj prohraje a nepotvrdí tedy své tvrzení, nechť okamžitě ukončí svoji nabubřelou kampaň „Chutí převyšuje ostatní“ a veřejně se zaváže, že nebude ve svých reklamních kampaních používat nepodložená tvrzení.
Stanislav Bernard: „Přiložený otevřený dopis jsme zaslali k rukám generálního ředitele Plzeňského Prazdroje a jeho odpověď očekáváme nejpozději do 20. 7. 2010. Pokud tak neučiní, zvážíme další postup.“
26.7.2010 – Prohlášení Stanislava Bernarda: Na základě toho, že Plzeňský Prazdroj opakovaně používá zavádějící a nabubřelé reklamní kampaně jsme se rozhodli na jednu z nich („Birell: chutí převyšuje ostatní“) zareagovat a vyzvali jsme jej proto otevřeným dopisem k degustačnímu souboji mezi nealko pivy Birell a BERNARD s čistou hlavou, kterým by mohl své tvrzení prokázat. Chtěli jsme tím dát Plzeňskému Prazdroji jasně najevo, aby se nepovyšoval nepodloženými reklamními slogany nad ostatní české pivovary. Bohužel, Plzeňský Prazdroj možnost prokázat svá tvrzení opakovaně odmítl. Konečným výsledkem bylo, že se dokonce ústy svého mluvčího povýšil na úroveň mistrů světa ve fotbale. Je tedy zřejmé, že se naneštěstí naše snaha o dosažení férovosti v reklamní komunikaci Plzeňského Prazdroje míjí účinkem. Reakci Plzeňského Prazdroje na naši výzvu vnímáme jako absenci přiměřené pokory a také jako aroganci, která může vést až k definitivnímu rozpadu Českého svazu pivovarů a sladoven s kořeny sahajícími do roku 1873. To ostatně jasně naznačuje i skutečnost, že ze svazu v posledních měsících vystoupilo již sedm pivovarů, které tak reagovaly na chování pivního giganta a další tento krok bohužel zvažují. Jestliže se Plzeňský Prazdroj bojí souboje s malým rodinným pivovarem a nevěří svému pivu, my věříme všem milovníkům českých piv, že si při pohledu na „mistrovské“ reklamní slogany Plzeňského Prazdroje udělají svůj názor sami.