Tisková zpráva: Čeští pivaři se postavili za Budvar

Čeští pivaři se postavili za Budvar

PRAHA – Čeští konzumenti nechtějí přijít o originální budějovické pivo, o jeho chuť.  Proto se spojili a pustili do záchranné akce Kampaň za Budvar, která má varovat před pokusem o privatizaci českobudějovického pivovaru.

Devět představitelů  českého pivního světa, pivních sdružení a pivní kultury iniciovalo vznik petice, ve které protestují proti jakýmkoliv snahám privatizovat národní podnik Budějovický Budvar či jeho ochranné známky, které jsou pro úspěšnou existenci pivovaru zcela nezbytné.  Ve vzduchu podle nich totiž visí reálná hrozba okamžitého dalšího prodeje českého pivovaru (resp. jeho ochranných známek) americkému kolosu Anheuser-Busch. Ten  má sice obrovské finanční možnosti, ale produkuje „pivo“, které se s českým poctivým mokem naprosto nedá srovnávat – a český Budvar se s ním léta úspěšně soudí, že svým obchodním názvem Budweiser (Bud) neoprávněně parazituje na jejich značce.

„V případě ovládnutí Budějovického Budvaru nadnárodním koncernem se lze oprávněně obávat o další budoucnost tohoto ekonomicky úspěšného pivovaru, stejně jako o osud samotné značky Budvar. Privatizace Budějovického Budvaru by mohla mít neblahý vliv na vývoj sporu o ochrannou známku BUDWEISER mezi Budějovickým Budvarem a pivovarskou společností Anheuser-Busch“, praví se v petici, která je k podepsání na adrese www.kampanzabudvar.cz .

Iniciátoři petice (podle abecedy): Pavel Borowiec (Pivo, Bier & Ale), Tomáš Erlich (Sdružení přátel piva), Jan Grmela (Pivní recenze), Richard Chodora (Pivní.info),  Jan Kočka (Svět piva),  Marek Kodeda (Pivovary.info), Petr Pinkas (Pivní recenze), Petr Procházka (Beerborec.cz), a František Štrupl (Sdružení přátel piva).

Zachraňme společně pivovar Budvar i jeho ochranné známky v českých rukou
Společným hlasem zabraňme tomu, aby budějovické pivo (a jeho chuť) bylo jen synonymem dávno zašlých časů. Zachraňme společně pivovar Budvar v českých rukou!  

Dejme o sobě vědět – napříč širokým spektrem konzumentů, pivních nadšenců i napříč širokou veřejností – aby bylo zřejmé, že český konzument si již nenechá vše líbit. Kroků, kterých jsme byli svědkem za posledních dvacet let v českém pivovarnictví, již máme dost!

Více informací na:
www.kampanzabudvar.cz

budvar_2012