Obchodní řetězec Lidl klame spotřebitele!

GrafenwalderObchodní řetězec LIDL (tolik se chlubící titulem Obchodník roku 2010)  klame zákazníky! A protože jde o pivo – Sdružení přátel piva se rozhodlo zareagovat. Ve své reklamní kampani v televizi, tištěných médiích, letácích a i na svých internetových stránkách prezentuje pšeničné pivo v  pětilitrovém  soudku (viz zde:), jako kvasnicové pivo světlý ležák. Z hlediska alespoň částečně znalého spotřebitele jde však o zásadní chybu, protože jde (jak již i originální obal napovídá) o svrchně kvašený typ pšeničného piva, tedy weizenbier či weissbier  a nikoliv o spodně kvašené pivo typu ležák. Neznalý konzument tak bude zřejmě poněkud zaskočen chutí, kterou neočekává a třeba ani nezná. Jak je možné, že tak „dobrý“ obchodník snad z důvodů neznalosti (nebo snad záměru?) neumí ani správně prezentovat prodávaný produkt a dopuští se tak chyby v označení, tak jak je prezentováno ve Sb.zákonů 335/1997 – oddíl 3. Více o daném tématu najdete zde.