Obchodní řetězec Lidl klame spotřebitele

GrafenwalderObchodní řetězec LIDL (tolik se chlubící titulem Obchodník roku 2010) klame zákazníky! A protože jde o pivo – Sdružení přátel piva se rozhodlo zareagovat. Ve své reklamní kampani v televizi, tištěných médiích, letácích a i na svých internetových stránkách prezentuje pšeničné pivo v 5 l soudku (http://www.lidl.cz/cps/rde/xchg/lidl_cz/hs.xsl/index_18543.htm), jako kvasnicové pivo světlý ležák. Z hlediska alespoň částečně znalého spotřebitele jde však o zásadní chybu, protože jde (jak již i originální obal napovídá) o svrchně kvašený typ pšeničného piva, tedy weizenbier či weissbier  a nikoliv o spodně kvašené pivo typu ležák. Neznalý konzument tak bude zřejmě poněkud zaskočen chutí, kterou neočekává a třeba ani nezná. Jak je možné, že tak „dobrý“ obchodník snad z důvodů neznalosti (nebo snad záměru?) neumí ani správně prezentovat prodávaný produkt a dopuští se tak chyby v označení, tak jak je prezentováno ve Sb.zákonů 335/1997 – oddíl 3 PIVO.
 O kvalitě tohoto samotného levného piva je samozřejmě možné diskutovat a stejně jako u většiny produktů vyrobených pro levné obchodní řetězce, není ani zde jednoduché dohledat, který pivovar toto pivo skutečně uvařil. Což je sice zákonně možné, ale vždy to vzbuzuje většinou oprávněné obavy o kvalitě produktu. PS: V současné chvíli tyto piva zřejmě vyrábí a stáčí německý pivovar Frankfurter Brauhaus  (http://www.frankfurter-brauhaus.com), který ale samozřejmě o tomto produktu záměrně (a zřejmě dle smlouvy s obchodním řetězcem) nepíše…
 Kvalitu piva však rozhodně nechceme řešit – jde nám spíše o opravu zavádějící a mylné informace inzerce a reklamy. A protože na oficiálních stránkách společnosti nenajdete jediný kontakt, nezbývá nám, než na tuto chybu upozornit touto cestou…

 

Výňatek ze zákona 335/1997 a avizovanou inzerci Lidlu můžete zhlédnout zde: