Budějovický Budvar rozšiřuje vývoz do USA o tmavý ležák

Pivovar Budějovický Budvar významně rozšířil sortiment piva vyváženého do USA o tmavý ležák. První zásilka lahví o celkovém objemu přes 300 hektolitrů dorazí do přístavů New Jersey a Oakland v období Vánoc. Na pultech obchodů a ve vybraných restauracích na východním i západním pobřeží USA se tmavý ležák pod značkou Czechvar objeví od ledna 2013. Rozšíření portfolia by mělo napomoci k dalšímu zvýšení prodeje budvarského piva na jednom z nejnáročnějších pivních trhů na světě.

České Budějovice, 22. listopadu 2012 – Pivovar Budějovický Budvar, n.p. dnes odesílá do USA historicky první zásilku tmavého ležáku. Ze známkoprávních důvodů se tento tmavý ležák nesmí v USA prodávat pod značkou Budweiser Budvar, proto bude na etiketách označen alternativní značkou Czechvar. První dodávka obsahuje tři kontejnery, celkem 93  312 lahví (307,8 hektolitru). Lahve o objemu 0,33 litru se na pultech amerických obchodů objeví v multipackovém balení po šesti kusech (tzv. „basket“). Takový typ balení není v České republice obvyklý, ale v severní Americe jej zákazníci preferují a je tam zcela běžný. Cestu kamionem, vlakem a lodí do přístavů New Jersey a Oakland urazí tmavý Czechvar během čtyř, respektive šesti týdnů. Na pultech vybraných amerických obchodů a v restauracích se objeví počátkem ledna 2013.

„Našim obchodním aktivitám v USA prospívá mimořádný zájem a aktivita našeho nového importéra, který se během poměrně krátké doby od zahájení vzájemné spolupráce rozhodl obohatit dovážený sortiment také o originální tmavý ležák z České republiky. Zákazníkům, kteří již znají Czechvar světlý, proto nabídne také jeho tmavou variantu,“ říká Ing. Vlasta Kociánová, obchodní manažerka Budějovického Budvaru pro severní Ameriku. Nový importér Budějovického Budvaru v USA – společnost United States Beverage (dále jen USB) – spolupracuje s pivovarem teprve od července 2012. USB dosud nabízel zákazníkům pouze světlý ležák Czechvar v lahvích nebo sudech. „Od rozšíření portfolia očekáváme zvýšení povědomí o značce Czechvar, získání nových distribučních míst a v konečném důsledku i celkové zvýšení prodejů. Pokud půjde prodej dobře, chceme v příštím roce zahájit export tmavého Czechvaru také v sudech,“ dodává Kociánová. Tmavý Czechvar bude v první fázi dodáván především do městských aglomerací na východním a západním pobřeží USA. Společnost USB vidí značný obchodní potenciál také v oblastech, ve kterých žije větší počet Američanů s českými kořeny a které by mohl zaujmout samotný název značky a to, že pivo je vyráběno přímo v České republice.

O tmavém ležáku Budweiser Budvar
Tmavý ležák Budweiser Budvar byl na trh uveden v roce 2004. Vyrábí se ze čtyř druhů ječných sladů (českého, mnichovského, karamelového a praženého) a hlávkového žateckého chmele. Charakterizuje jej velmi tmavá barva, suchá, jemně hořká karamelová chuť bez dominance sladkosti a delikátní vůně po praženém sladu a kávě. Obsah alkoholu má 4,7% obj. Tmavý ležák Budweiser Budvar se kromě České republiky prodává i v dalších více než 20 zemích, například v Německu, Rusku, Spojeném království nebo ve Finsku. V loňském roce dosáhl objem prodeje tohoto piva 28 000 hektolitrů, meziročně o 20% více.
Tmavý ležák získal titul „Tmavé pivo roku 2012“ od českého Sdružení přátel piva. Na svém kontě má ale i řadu mezinárodních ocenění, z nichž nejvýznamnější jsou dvě zlaté medaile v soutěži Monde Selection (roky 2010 a 2011) a především titul „World Best Lager“ udělený britským magazínem „Beers of the World“ v roce 2007.

www.budvar.cz

czechvar_dark_6_pack2