Ječmen pro toto pivo vyrostl na fotbalovém hřišti

Zimní olympiáda skončila a mistrovství světa ve fotbale se blíží. Pivovarnická skupina Anheuser-Busch InBev dala vědět o svém spojení s brazilským fotbalovým národním týmem opravdu bizarním způsobem.

Anheuser-Busch vyrábí v Brazílii populární značku piva Brahma. Brazílie je také pořadatelskou zemí mistrovství světa ve fotbale. Jak pivní značku a fotbalovou merunu vzájemně propojit? Pivovar využil originální nápad.
 Tři měsíce před zahájením fotbalového šampionátu, tedy v březnu 2014, uvede Anheuser-Busch na trh limitovanou řadu piva Brahma Selecao Special, která se bude prodávat během mistrovství a která byla vyrobena z ječmene, vypěstovaného přímo na pozemcích, kde desítky let trénoval brazilský reprezentační tým – srdcová záležitost každého Brazilce.

“Brahma je oficiálním sponzorem brazilského fotbalového týmu a oficiálním pivem mistrovství světa ve fotbale. Chtěli jsme uvést výrobek, který s naším týmem opravdu vnitřně souvisí,“ uvedl Sergio Gordilho, kreativní ředitel agentury Africa, která pracuje pro značku Brahma.
 Tréninkové centrum Granja Comary je vedle fotbalového stadionu Maracana v Rio de Janeiru jedním ze dvou nejikoničtějších míst brazilského fotbalu a místní fanoušci je považují za posvěcenou půdu (brazilský národní tým je v historii fotbalového mistrovství světa dosud nejúspěšnějším týmem vůbec, získal celkem devět medailí, z toho pět zlatých – připomeňme přitom, že MS se koná jen jednou za čtyři roky).

Právě tento úzký vztah všech Brazilců k fotbalu a k místu, kde se jejich fotbalisté připravují, podnítil kreativce z agentury Africa k myšlence vtisknout pivu přísady, jež by se přímo vázaly právě k tréninkovému centru. Projekt si získal přízeň brazilské fotbalové konfederace. Ta přebudovala Granja Comary tak, aby se v něm našlo místo pro pěstování ječmene a současně nebyly narušeny tréninkové prostory pro hráče. Agronomové z pivovaru pak strávili dva měsíce přípravou půdy tak, aby na ní mohl vyrůst ječmen místo fotbalové trávy.
 Ve spotu se objeví i Luiz Felipe Scolari, slavný brazilský fotbalový trenér. Jeho záběry směl pivovar využít zdarma.

25.2.2014 – iHned